Kun käynnistät blogin yritykselle, voi joskus olla vaikea tietää, mistä aloittaa. Huolimatta siitä, kuinka tärkeitä verkko- ja erityisesti sisältömarkkinointi ovat nykyään, monilla yrityksillä ei silti ole vahvaa blogia. Muistatko, milloin viimeksi luit putkialan yrityksen blogia?
Tämä voi tehdä melko vaikeaksi tietää, mistä aloittaa tai miten erottua. Kuinka saada ihmiset kiinnostumaan sivustostasi? Miten teet siitä aidosti hyödyllisen resurssin verkossa? Onko se edes aikasi arvoista?
Lue eteenpäin, niin katsomme, mitä sinun pitäisi tehdä muutaman ensimmäisen uuden yritysblogisi julkaisun aikana, jotta voit alkaa saada vierailijoita ja toivottavasti asiakkaita.
Perustaa
Ensimmäinen asia, joka sinun tulee tehdä, on määrittää blogillesi kaikki mahdollinen varmistaaksesi, että sinulla on kaikki työkalut, joita saatat tarvita eteenpäin. Tämä tarkoittaa lisäosien lisäämistä, jos sinulla on WordPress-blogi, postituslistan luomista (katso AWebber) ja Google Analyticsin käyttöä. Pieni työskentely tekemällä järjestelmänvalvojan asioita nyt säästää paljon aikaa tulevaisuudessa.
Aloita kirjoittaminen!
Seuraavaksi sinun tulee aloittaa kirjoittaminen – mikä tarkoittaa hyödyllisen tiedon lisäämistä blogiisi. Älä ajattele mainostamista julkaisujesi kautta, mieti vain hyödyllisen tiedon tarjoamista alasi yhteydessä. Putkialan verkkosivustolle tämä saattaa tarkoittaa putkialan vinkkejä ja kodin huoltoneuvoja.
Varmistaaksesi, että sisältösi on kiinnostavaa, älä pelkää paljastaa liikesalaisuuksia. Kirjoita suhteellisesti ja välitä sisältö siten, että se vastaa tehokkaasti kysymykseen, johon käyttäjä aikoi vastata.
Jaa
Sinun tehtäväsi on nyt mainostaa jokaista viestiäsi ikään kuin se olisi tuote sinänsä. Tämä tarkoittaa sen jakamista sosiaalisessa mediassa ja mainostamista vierailevien viestien ja hakukoneoptimoinnin kautta. Tällä tavalla tuot kävijöitä sivustollesi, josta he saavat hyödyllistä sisältöä ilmaiseksi. Jos voit tuoda saman käyttäjän takaisin muutaman kerran ja tehdä häneen riittävän vaikutuksen, saat lopulta uskollisen seuraajan, joka todennäköisemmin käyttää palveluitasi tulevaisuudessa.
Ota yhteyttä kilpailuusi
Saatat joskus ajatella, että vieraiden kirjoittaminen kilpailijalle olisi haitallista. Itse asiassa tämä on usein loistava tapa löytää oikeanlaisia vierailijoita sivustollesi, kunhan asetat itsesi heidän tarjontaansa täydentäväksi. Keskity olemaan yleisesti avulias ja kiinnostava, ja ajan myötä ihmiset rakentavat uskollisuutta tuotemerkillesi, mikä saattaa auttaa sinua saamaan liikennettä. Mahdollisten kumppaneiden löytäminen ja heidän kanssaan työskentely varhaisessa vaiheessa on loistava tapa antaa itsellesi vauhtia, joten pidä muita omalla alueellasi olevia blogeja liittolaisinasi, ei vihollisinasi.
Kaikki nämä vinkit voivat auttaa mainostatko yritystä, joka on luonteeltaan teollinen tai kaupallinen. Näin saat sanan leviämään ja viime kädessä auttaa useampia kävijöitä harkitsemaan yritystäsi tulevaisuudessa tai vierailemaan luonasi jopa